El foro general del resort PortAventura World y sus alrededores:
Restaurante Hard Rock Cafe · Infinitum Beach Club & Golf · Como llegar · Actividades cercanas al Resort · Empresa PAESA
I have a bit of a technical question here !
I'm heading to Catalunia on Friday and I'll be moving a bit along the coast : 5 days in Barcelona, 2 days in Salou (guess why!), 2 days in Sitges, then back to Barcelona...
I've browed through the RENFE website, but their site seems to be pretty (ahem) poor and there's no way I can find timetables to go from Salou to Sitges (even with a connection).
Could anyone help me out? I can travel by train or bus, I don't mind... I plan to travel from Salou to Sitges on Friday 25th in the morning (roughly between 10 and 12).
Thanks! :bote-verde:
Quand tu arrives a Barcelone, tu dois prendre quelque carte du "regionals" et du "rodalies" avec les horaires.
Je crois que tu peux prener un train regional a Salou avec des arretes a Port Aventura, Tarragona et Sant Vicenç de Calders et/ou Vilanova i La Geltrú. Pense que ne pas tous les trains arretez a Vilanova mais pense donc si tu arrive a Vilanova il y aurà moins arrete pour arriver a Sitges (seulement un arrete). Regarde cet carte de "rodalies".
Merci beaucoup Nogades pour ta réponse... et ton français !
La carte m'a été bien utile, mais je viens de comprendre que je faisais une erreur sur le site de la Renfe. Pour le trajet St Vicenç -> Sitges, je faisais des recherches sur le site normal de la Renfe (3 trains / jour) alors qu'il fallait rechercher sur Renfe Cercanias (+/- 30 trains !)